Obecnie kontenery to urządzenie transportowe gwarantujące wielokrotne
użycie, Swoją sławę zawdzięcza tym, że umożliwia przewóz towarów
wewnątrz kontenera, za pośrednictwem kilku środków transportu, bez konieczności
przepakowywania ładunku.
Pierwsze kontenery były używanie do transportu bagaży i wymagały ogromnych powierzchni magazynowych, konstrukcja uniemożliwiała łączenie kontenerów w pionie, w późniejszych latach opracowano standard dla kontenerów przewożonych drogą lądowa i morską. Od tamtej pory branża kontenerowa przyczyniała się do wzrostu gospodarczego poprze zwiększoną wymianę towarów. Do dnia dzisiejszego kontenery są najbardziej popularną jednostką ładunkową w transporcie morskim i lądowym. Ze względu na przeznaczenie i budowę powstały różnego rodzaju kontenery.
Kontener uniwersalny, do przewozu drobnych ładunków w kartonach, paletach, workach. Wnętrze blaszanego kontenera wyposażone jest w dodatkowe mocowania i haki do bezpieczniejszego transportu ładunku.
Kontener HC, o podwyższonej wysokości (high cube) do przewozu ładunków o większych gabarytach.
Kontener o powiększonej wysokości i szerokości (high cube palletwide), przystosowany do przewozu euro palet.
Kontener o kontrolowanej wewnątrz temperaturze, (temperature controlled) do transportu ładunku wymagającego kontrowanej temperatury np:
Kontenery chłodnicze (refrigerated container),
Kontenery izotermiczne (insulated container),
Kontener ogrzewany (heated container),
Kontener termiczny (thermal container),
Kontener termiczny, mechanicznie chłodzony (mechanically refrigerated container),
Kontener z otwartym dachem (open top "bulktainers), przeznaczony do transportów masowych, większych maszyn i urządzeń, które wymagają przestrzeni, światła kontenera, do załadunku w całości np; pojazdy, maszyny budowlane,
Kontener o otwieranych bokach (open side), przeznaczony jest do transportu masowego ładunku o niestandardowych wymiarach,
Kontener z zdemontowanym dachem i bokami (flushfolding flat-rack container), przeznaczony do przewozu ciężkich materiałów o niestandardowym kształcie,
Kontener platforma ze wzmocnioną konstrukcją podłogi (platform container) przeznaczony do transportu ciężkich materiałów z dużym naciskiem punktowym.
Kontener z wentylacją (ventilated container), przeznaczony do transportu materiałów organicznych.
Kontener cysterna (tank container), przeznaczony do przewozu ładunków w ciekłej postaci.
Kontener o podłodze ruchomej, tocznej (rolling floor), przeznaczony do transportu ładunków trudnych w przemieszczaniu się.
Kontener do przewozy ładunku w postaci gazowej (Gas Bottle).
Kontener agregat (Generator), kontener, który jest przystosowany do przewozu gotowych urządzeń gotowych do pracy np; agregat prądotwórczy, pompy wodne, uzdatniacz wody, radiostacje, przepompownie.
Kontener składany (Collapsible ISO),
Kontener o zdejmowanych ścianach, boki wraz z sufitem.
Kontener do samo załadunku (Swapbody).
Pierwsze kontenery były używanie do transportu bagaży i wymagały ogromnych powierzchni magazynowych, konstrukcja uniemożliwiała łączenie kontenerów w pionie, w późniejszych latach opracowano standard dla kontenerów przewożonych drogą lądowa i morską. Od tamtej pory branża kontenerowa przyczyniała się do wzrostu gospodarczego poprze zwiększoną wymianę towarów. Do dnia dzisiejszego kontenery są najbardziej popularną jednostką ładunkową w transporcie morskim i lądowym. Ze względu na przeznaczenie i budowę powstały różnego rodzaju kontenery.
Kontener uniwersalny, do przewozu drobnych ładunków w kartonach, paletach, workach. Wnętrze blaszanego kontenera wyposażone jest w dodatkowe mocowania i haki do bezpieczniejszego transportu ładunku.
Kontener HC, o podwyższonej wysokości (high cube) do przewozu ładunków o większych gabarytach.
Kontener o powiększonej wysokości i szerokości (high cube palletwide), przystosowany do przewozu euro palet.
Kontener o kontrolowanej wewnątrz temperaturze, (temperature controlled) do transportu ładunku wymagającego kontrowanej temperatury np:
Kontenery chłodnicze (refrigerated container),
Kontenery izotermiczne (insulated container),
Kontener ogrzewany (heated container),
Kontener termiczny (thermal container),
Kontener termiczny, mechanicznie chłodzony (mechanically refrigerated container),
Kontener z otwartym dachem (open top "bulktainers), przeznaczony do transportów masowych, większych maszyn i urządzeń, które wymagają przestrzeni, światła kontenera, do załadunku w całości np; pojazdy, maszyny budowlane,
Kontener o otwieranych bokach (open side), przeznaczony jest do transportu masowego ładunku o niestandardowych wymiarach,
Kontener z zdemontowanym dachem i bokami (flushfolding flat-rack container), przeznaczony do przewozu ciężkich materiałów o niestandardowym kształcie,
Kontener platforma ze wzmocnioną konstrukcją podłogi (platform container) przeznaczony do transportu ciężkich materiałów z dużym naciskiem punktowym.
Kontener z wentylacją (ventilated container), przeznaczony do transportu materiałów organicznych.
Kontener cysterna (tank container), przeznaczony do przewozu ładunków w ciekłej postaci.
Kontener o podłodze ruchomej, tocznej (rolling floor), przeznaczony do transportu ładunków trudnych w przemieszczaniu się.
Kontener do przewozy ładunku w postaci gazowej (Gas Bottle).
Kontener agregat (Generator), kontener, który jest przystosowany do przewozu gotowych urządzeń gotowych do pracy np; agregat prądotwórczy, pompy wodne, uzdatniacz wody, radiostacje, przepompownie.
Kontener składany (Collapsible ISO),
Kontener o zdejmowanych ścianach, boki wraz z sufitem.
Kontener do samo załadunku (Swapbody).
Znormalizowane rozmiary i kształt kontenerów pozwalają na sprawny przewóz ładunków, za pośrednictwem specjalistycznych środków transportu. Umożliwia to sprawne przeładowanie kontenerów na inny pojazd, oraz zapewnia bezpieczeństwo ładunku podczas transportu.
W transporcie śródlądowym wykorzystuje się statki do załadunku pionowego o niewielkiej ładowności.
W transporcie kolejowym wykorzystywane są specjalistyczne wagony do transportu kontenerów bez ścian bocznych, zadaszenia i podłogi, lub platformy z podłogą.
Wagony wyposażone są jedynie w odpowiednią ilość stalowych czopów, umożliwiając bezpieczne obsadzenie kontenera na ich powierzchni.
W transporcie samochodowym wykorzystuje się samochody ciężarowe o dużej ładowności, zazwyczaj składające się z ciągnika siodłowego i naczepy do przewozu kontenerów, tak jak wagon kontenerowy,
naczepa jest pozbawiona podłogi, wyposażona w stalowe czopy do mocowania kontenerów.
A co z wilgocią w kontenerach? Ostatnio w sklepie Pro-trans widziałem specjalne i dosyć sporych rozmiarów pochłaniacze wilgoci stosowane właśnie w kontenerach. Czy wy tez z nich korzystacie w trakcie transportu?
OdpowiedzUsuńŚwietnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.
OdpowiedzUsuńKontenery mogą być niesamowicie przydatne i ekonomiczne, zwłaszcza w organizacji przestrzeni!
OdpowiedzUsuńhttps://blaszaki.com.pl/kategoria-produktu/wiaty-smietnikowe/